Najważniejszym zadaniem szkoły jest praca z młodymi ludźmi. Istotne jest, aby znali oni swoje mocne strony i potrafili o nich głośno mówić. Wiara w siebie to podstawa do rozwijania własnych pasji, niwelowania słabości, a w efekcie – do odnoszenia sukcesów
w dorosłym życiu. Dla podkreślenia walorów uczniów Zespołu Szkół w Mogilnie postanowiliśmy zorganizować Tydzień Uczniowskich SuperMocy. Jego głównym celem było: lepsze poznanie siebie, uświadomienie młodym ludziom ich mocnych stron, zaprezentowanie uczniowskich talentów, budowanie poczucia własnej wartości, wzmacnianie własnego pozytywnego wizerunku, integracja społeczności szkolnej.
Od poniedziałku, tj. od 5 grudnia uczniowie Zespołu Szkół w Mogilnie swoje talenty takie jak: rękodzieło, malarstwo, fotografia, grafika itp. zaprezentowali w specjalnie utworzonej w szkole galerii. Każdy zainteresowany mógł poznać swoją supermoc w „lustrzanej gablocie”. Podczas lekcji staraliśmy się dyskutować o tym, co jest dla młodzieży ważne, jak postrzegają sami siebie, co o sobie myślą. Owocem tych spotkań są prace plastyczne przedstawiające kolaże supermocy naszej młodzieży.
Kulminacyjnym momentem obchodów Tygodnia SuperMocy był sceniczny przegląd uczniowskich talentów. Muzyka, śpiew, recytacja wypełniła mury naszej szkoły. Nie zabrakło również tańca, układania zabawek logicznych na czas a także pokaz treningu sztuk walki. W tym miejscu składamy serdeczne podziękowania panu Arkadiuszowi Renk „Rene” – instruktorowi tańca z MDK Mogilno oraz Maciejowi Sierackiemu – trenerowi sportów uderzanych, na co dzień związanemu ze Strefą Sztuk Walki w Mogilnie za aktywne uczestnictwo w naszym przedsięwzięciu i wspieranie naszych młodych talentów.
Supermocą jest także umiejętność uspokajania się, radzenia sobie ze stresem. W związku z tym nasza młodzież uczestniczyła w zajęciach relaksacyjnych. Uczniowie doświadczyli relaksu, medytacji, nauczyli się neuropsychologicznych technik uspokajania się, uświadomili sobie także, jak można się cieszyć z małych codziennych rzeczy. Ponadto wykonali ćwiczenia Mindfulness oraz mogli odreagować napięcia podczas ćwiczenia ruchowego.
Uczniowie zaangażowali się w realizację projektu, który był niezwykłym, nowym doświadczeniem. Mamy nadzieję, że dzięki takim inicjatywom młodzi ludzie zaczną wierzyć w siebie i swoje umiejętności oraz będą pewniejsi swoich zalet.
Koordynatorami projektu była Pomoc Psychologiczno-Pedagogiczna w składzie: Pedagodzy: Anna Góźniczak, Anna Wojtasińska-Tokarczyk, Iwona Ciesielska,
Anna Przybylska oraz psycholog Małgorzata Król.
Goście:
Arkadiusz Renk i Kacper Kontny z grupy Rockin’ Style Crew
Maciej Sieracki KS Strefa
ZESPÓŁ SZKÓŁ W MOGILNIE