01 czerwca 2024

W dniach 27-29.05.2024 roku młodzież z Zespołu Szkół w Mogilnie zwiedzała południową Polskę.

Pierwszym punktem naszej wyprawy był obóz Auschwitz-Birkenau, zespół niemieckich nazistowskich obozów koncentracyjnych, działających w latach 1940-1945 na terenie dzisiejszego Oświęcimia i okolic. To miejsce upamiętniające mord na ludziach tam osadzonych. Przeszliśmy przez bramę, na której widniał napis „Arbeit macht Frei”, czyli „Praca czyni wolnym”. Na początku zwiedzania muzeum zobaczyliśmy plac, gdzie więźniowie mieli apel trwający niekiedy kilka godzin. Potem wchodziliśmy do różnych budynków w których widzieliśmy m.in. pozostałe po więźniach rzeczy osobiste, takie jak: okulary, buty, walizki, talerze, ubrania oraz zdjęcia, byliśmy w miejscach kar specjalnych, czyli w „celi głodowej”, w „ciemnicy”. Ostatnie miejsce w Muzeum, które zobaczyliśmy, to Ściana Śmierci, gdzie rozstrzelano kilkadziesiąt tysięcy ofiar. Poznaliśmy warunki, w jakich musieli żyć więźniowie. Każdy z nas zapamięta tę lekcję historii i miejsce gdzie „Ludzie ludziom zgotowali ten los”. Po zwiedzaniu Auschwitz późnym wieczorem udaliśmy się na nasz nocleg do Zakopanego.

Drugiego dnia cała grupa razem z przewodnikiem wybrała się na Halę Gąsienicową szlakiem żółtym, gdzie mogliśmy podziwiać nasz piękne Tatry. Uśmiechy, pozytywna energia i ogromna satysfakcja towarzyszyły nam na szlaku! (każdy z nas miał na liczniku 30000 kroków!!!) Pogoda nam dopisała.

Trzeciego, ostatniego dnia odwiedziliśmy Energylandię – największy park rozrywki w Polsce. Śmiało możemy powiedzieć, że zabawa była rewelacyjna. Żaden rollercoaster już nas nie przeraża!

Wycieczkę przygotowało dla nas Biuro Turystyki „Przygoda” w Inowrocławiu. Opiekunami były panie Anna Mozgowiec i Magdalena Kopeć-Bernaciak.

Co to była za wycieczka!